Vem är Lady Rosella?

Ja, som rubriken lyder......:)   Vem är Lady Rosella?
 
Här kommer en liten presentation för Er som hittat hit första gången:)
Välkomna först och främst och kärlek till Er alla!
 
Jag är en småbarnsmamma och entreprenör i mina 20:ies som bor i Västerbotten i Norrland:)
Jag har tre barn i åldrarna 7, 2 och en bebis på snart 1 år.
Jag älskar att vara hemma med mina barn och vi har en mysig vardag utan någon förskola. Jag tänker att småbarnsåren går snabbt och kommer att försöka hålla barnen hemma så länge som det är möjligt!
Ibland tycker jag att hetsen att komma ut i arbetslivet kan vara stort på oss föräldrar och många av oss vill ha mer tid med barnen. Här kan ni få tips på hur man kan få det att fungera, ekonomiskt och praktiskt!
 
 
Självklart förstår jag att alla familjer har olika förutsättningar, situationer och behov och jag vet att alla gör det som är bäst utifrån sin familjs förutsättningar och möjligheter.
 
För er som kommer för att vara hemma med era barn utan barnomsorg eller har funderingar om detta kommer kanske att hitta tips och inspiration här:)
Denna blogg kommer i stort att handla om hur det är att vara hemma med barnen på heltid, mitt entreprenörsskap lite tips och funderingar om livet, kanske är vi flera som kan dela erfarenheter!
Välkomna hit och lämna gärna en kommentar om vad ni vill läsa mer om!
Fråga på bara!
 
Kram, Lady Rosella
#1 - - Sara:

Åh, precis vad jag har letat efter, jag är hemma med mitt första barn och gruvar mig för att börja jobba igen.. jag vill inte lämna min dotter på dagis utan vill vara hemma med henne... men känner press från omgivningen och har tankar på ekonomin osv. Jag vill gärna ha tips! Kram Sara

Svar: Kul att du hittat hit! Jag ska försöka ge mig dina bästa tips, och följ ditt hjärta om det är möjligt och lyssna inte enbart på omgivningen, du känner bäst dig själv och din dotter, Stor Kram
ladyrosella.blogg.se

#2 - - Johanna:

Hej! Sara, gör det som känns bäst för er! förstår att det inte alltid är så lätt dock... Det löser nog sig till det bästa, kram